경희대학교 경영대학
> Home > 교수 > 외국인교원
 
작성일 : 12-10-12 13:18
교수이름 : 문병준
직 책 : 교수
E-mail : bmoon@khu.ac.kr
담당과목 : 국) 소비자행동, 마케팅전략, 국제마케팅
영) Consumer Behavior, Marketing Strategy, International Marketing
개설과목 : 소비자행동,국제마케팅
연락처 : 02-961-2156
연구실 : 국) 오비스홀 703호
영) Orbis Hall #703
학력 :

1981. 2. 서울대학교 경영대학 졸업 (BA)

1988. 2. 서울대학교 대학원 경영학과 (MS)

1997. 8. 코네티컷대학교 대학원 경영학과 (Ph.D)





주요경력 : 한국은행 조사제1부 행원
한화경제연구원 경제연구팀장
일본 국제대학 경영대학원 조교수
경희대학교 국제∙경영대학 학장보
경희대학교 경영연구원장
국무조정실 자체평가위원
경제인문사회연구회 연구기관 평가위원
경제인문사회연구회 기획평가위원
한국마케팅학회 부회장
한국국제경영학회 회장
주요논문 :
  • 2012 Moon, Byeong-Joon, “The Impact of Corporate Associations on Consumer-Corporate Connection and Corporate Brand Loyalty: A Cross Cultural Investigation,”2012 KAIB International Conference Proceedings, Shenyang, China, 2012. 6. 25.-29.

  • 2013 Moon, Byeong-Joon, “Antecedents and Outcomes of Strategic Thinking,”Journal of Business Research, 66(10), pp.1698-1708.

  • Moon, Byeong-Joon, Lee, Lee W., and Chang Hoon Oh (2015), “Impact of CSR on Consumer-Corporate Connection and Brand Loyalty: A Cross Cultural Investigation,”International Marketing Review, 32(5).

  • Moon, Byeong-Joon(2016), “Structural Change of China and International Marketing Strategy of Korean Firms,” Proceedings of 23th Annual Conference of JAIBS, 2016. 10. 22.

  • Hye-Ran Kim and Moon, Byeong-Joon (2016), “Antecedents of e-WOM Information Diffusion, Proceedings of 2016 Global Marketing Conference at Hong Kong, 2016. 7. 21-23.

  • 박소윤, 문병준(2017), “유통업체 소비가치에 관한 에스노그래픽 연구,”마케팅연구, 32 (Feb).

  • 박소윤, 문병준(2017), "은유추출기법(ZMET)을 활용한 편의점 자체 브랜드 소비에 관한 질적 분석", 소비자학연구, 28(1).

  • Oh, Hanmo and Byeong-Joon Moon (2017), "Country of Origin Effects in International Marketing Channels: How Overseas Distributors Account for the Origins of Products and Brands" International Marketing Review, 34(2).