· 한국은행 조사제1부 행원
· 한화경제연구원 경제연구팀장
· 일본 국제대학 경영대학원 조교수
· 경희대학교 국제∙경영대학 학장보
· 경희대학교 경영연구원장
· 국무조정실 자체평가위원
· 경제인문사회연구회 연구기관 평가위원
· 경제인문사회연구회 기획평가위원
· 한국마케팅학회 부회장
· 한국국제경영학회 회장
· 2012 Moon, Byeong-Joon, “The Impact of Corporate Associations on Consumer-Corporate Connection and Corporate Brand Loyalty: A Cross Cultural Investigation,”2012 KAIB International Conference Proceedings, Shenyang, China, 2012. 6. 25.-29.
· 2013 Moon, Byeong-Joon,“Antecedents and Outcomes of Strategic Thinking,”Journal of Business Research, 66(10), pp.1698-1708.
· Moon, Byeong-Joon, Lee, Lee W., and Chang Hoon Oh (2015), “Impact of CSR on Consumer-Corporate Connection and Brand Loyalty: A Cross Cultural Investigation,”International Marketing Review, 32(5).
· Moon, Byeong-Joon(2016),“Structural Change of China and International Marketing Strategy of Korean Firms, Proceedings of 23th Annual Conference of JAIBS, 2016. 10. 22.
· Hye-Ran Kim and Moon, Byeong-Joon (2016),“Antecedents of e-WOM Information Diffusion, Proceedings of 2016 Global Marketing Conference at Hong Kong, 2016. 7. 21-23.
· 박소윤, 문병준(2017), “유통업체 소비가치에 관한 에스노그래픽 연구,”마케팅연구, 32 (Feb).
· 박소윤, 문병준(2017), "은유추출기법(ZMET)을 활용한 편의점 자체 브랜드 소비에 관한 질적 분석", 소비자학연구, 28(1).
· Oh, Hanmo and Byeong-Joon Moon (2017),"Country of Origin Effects in International Marketing Channels: How Overseas Distributors Account for the Origins of Products and Brands"International Marketing Review, 34(2).