교수진

명예교수

문병준교수
  • 담당과목:
  • 소비자행동, 마케팅전략, 국제마케팅
  • 개설과목:
  • 소비자행동,국제마케팅
  • 연구실:
  • -l-
  • 연락처:
  • -
  • E-mail:
  • bmoon@khu.ac.kr
  • 학력:
  • 1981. 2. 서울대학교 경영대학 졸업 (BA)
    1988. 2. 서울대학교 대학원 경영학과 (MS)
    1997. 8. 코네티컷대학교 대학원 경영학과 (Ph.D)

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  • · 한국은행 조사제1부 행원
    · 한화경제연구원 경제연구팀장
    · 일본 국제대학 경영대학원 조교수
    · 경희대학교 국제∙경영대학 학장보
    · 경희대학교 경영연구원장
    · 국무조정실 자체평가위원
    · 경제인문사회연구회 연구기관 평가위원
    · 경제인문사회연구회 기획평가위원
    · 한국마케팅학회 부회장
    · 한국국제경영학회 회장
  • · 2012 Moon, Byeong-Joon, “The Impact of Corporate Associations on Consumer-Corporate Connection and Corporate Brand Loyalty: A Cross Cultural Investigation,”2012 KAIB International Conference Proceedings, Shenyang, China, 2012. 6. 25.-29.

    · 2013 Moon, Byeong-Joon,“Antecedents and Outcomes of Strategic Thinking,”Journal of Business Research, 66(10), pp.1698-1708.

    · Moon, Byeong-Joon, Lee, Lee W., and Chang Hoon Oh (2015), “Impact of CSR on Consumer-Corporate Connection and Brand Loyalty: A Cross Cultural Investigation,”International Marketing Review, 32(5).

    · Moon, Byeong-Joon(2016),“Structural Change of China and International Marketing Strategy of Korean Firms, Proceedings of 23th Annual Conference of JAIBS, 2016. 10. 22.

    · Hye-Ran Kim and Moon, Byeong-Joon (2016),“Antecedents of e-WOM Information Diffusion, Proceedings of 2016 Global Marketing Conference at Hong Kong, 2016. 7. 21-23.

    · 박소윤, 문병준(2017), “유통업체 소비가치에 관한 에스노그래픽 연구,”마케팅연구, 32 (Feb).

    · 박소윤, 문병준(2017), "은유추출기법(ZMET)을 활용한 편의점 자체 브랜드 소비에 관한 질적 분석", 소비자학연구, 28(1).

    · Oh, Hanmo and Byeong-Joon Moon (2017),"Country of Origin Effects in International Marketing Channels: How Overseas Distributors Account for the Origins of Products and Brands"International Marketing Review, 34(2).